De eerste dagen op het Zuidereiland - Reisverslag uit Roermond, Nederland van Ilse Mil - WaarBenJij.nu De eerste dagen op het Zuidereiland - Reisverslag uit Roermond, Nederland van Ilse Mil - WaarBenJij.nu

De eerste dagen op het Zuidereiland

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

27 Februari 2015 | Nederland, Roermond

Op vrijdagmorgen zijn we met de ferry vanuit Wellington naar Picton gevaren. Daarbij wordt de Cook Strait overgestoken en vaar je langs de Marlborough Sounds. Deze zijn een beetje te vergelijken met de fjorden in Noorwegen, alleen veel minder hoog. De overtocht duurde 3 uurtjes en voor we het wisten reden we al weer rond op het Zuidereiland. Het noordelijk deel van het Zuidereiland staat bekend om de goede wijn……dat bleek ook wel want we hebben de eerste kilometers alleen maar druivenranken gezien!

Vanuit Picton hebben we koers gezet naar de westkust. Daarbij hebben we onderweg een kijkje genomen bij Lake Rotoiti en zijn we door de Buller Gorge gereden. Op sommige plekken was de weg wel erg smal….of de camper te breed? In de gorge hebben we ons begeven op de langste hangbrug van Nieuw-Zeeland….een beetje wiebelig maar wel gedaan! De hangbrug heeft een lengte van 110 meter.

Aan de westkust tussen Westport en Greymouth hebben we nogmaals de Pancake Rocks bezocht. In 2009 zijn we de Pancakes gaan bekijken bij erg slecht weer en dat was het net niet. Deze rotsformaties hebben de vorm van opeen gestapelde pannenkoeken maar wetenschappers hebben over de totstandkoming ervan nog steeds geen verklaring kunnen vinden.

Vanuit Greymouth zijn we via de Lewis Pass naar Hanmer Springs gereden. De Lewis Pass is één van de 3 mogelijkheden om van west naar oost te rijden. Later volgen nog de Arthur's Pass en de Burke Pass. Het hoogste punt van de Lewis Pass bevindt zich op 907m en kronkelt door afwisselend landschap, bossen en landerijen met op de achtergrond grote bergmassieven. Niet echt spectaculair maar wel leuk om te rijden.

Vandaag blijven we een dagje hangen in Hanmer Springs, dat bekend staat om de hete minerale bronnen te midden van enorme naaldbomen. Aangezien we vanmorgen wakker werden van de regen die op het dak van de camper viel, is zo’n hot pool misschien wel een goede en leuke manier om de zondagmiddag mee te vullen…..maar uiteraard wilden we jullie eerst even bijpraten.

Morgen gaan we door naar Ashburton, gelegen aan de oostkust van het Zuidereiland. Effe een bakkie doen oppe boerderie met neef Arjen.
We keep in touch…

• 27 Februari 2015 - 09:39

Anni:

Ihr habt ja Glück mit dem Wetter - WAHNSINN - so schön, das wäre doch mal was für uns :-)

• 27 Februari 2015 - 11:23

Frits En Loes:

Aan jullie gezichten te zien genieten jullie met volle teugen.
    Mooie foto's van een mooie omgeving.
    Hier alles oke.Gr.Frits en Loes.

• 27 Februari 2015 - 19:41

Rene:

Ik neem voor het gemak maar even aan dat jullie in die lekkere bronnen zijn gaan badderen??!!
    Ziet er weer fantastisch uit dames!!

Veul plezeer en Haje oet Itter!

• 28 Februari 2015 - 09:53

Toine:

zuut der good oet dao (veural de droeve)