Sydney - Reisverslag uit Roermond, Nederland van Ilse Mil - WaarBenJij.nu Sydney - Reisverslag uit Roermond, Nederland van Ilse Mil - WaarBenJij.nu

Sydney

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

08 Maart 2015 | Nederland, Roermond

We hebben een goede vlucht gehad van 3 uurtjes van Christchurch naar Sydney.

Vrijdagavond rond de klok van 18.00 uur plaatselijke tijd (08.00 uur Nederlandse tijd) hebben we voet gezet op Australische bodem. Buiten het vliegveld kwam ons een golf van hitte tegemoet…het was nog steeds 28°!

Zaterdag en zondag hebben we Sydney verkend met de wandelschoenen en de rugzak…echte vakantiegangers dus. Het waren lange, vermoeiende dagen maar er was hier ook veel te zien en het was zeker de moeite waard. Sydney is een gezellige stad waarbij goed te zien is dat oude gebouwen gespaard zijn gebleven en waar hoge reuzen omheen gebouwd zijn. Ook zijn de Engelse invloeden zichtbaar (namen van gebouwen en straten). In de stad is erg veel “groen” aanwezig en ook de ibis voelt zich er thuis.

Op één van de foto’s is een oud kerkje met op de achtergrond de Sydney Tower te zien. Vroeger was het kruis op de kerk het hoogste punt van Sydney maar deze heeft plaats moeten maken voor de Sydney Tower met een hoogte van 309m.

Uiteraard hebben we menigmaal het Operahouse en de Harbour Bridge gefotografeerd. In één van de pijlers van de Harbour Bridge zijn we via 200 trappen naar boven geklommen om uiteindelijk te kunnen genieten van een “magnificent” uitzicht over Sydney.

Zondag hebben we Sydney vanaf het water bekeken. Met de ferry zijn we naar Manly gevaren, een toeristische trekpleister met mooie zandstranden. Met grote drommen mensen tegelijk werden we per ferry overgebracht, om in Manly te gaan genieten van zon, zee en strand.

Aangezien wij niet zo’n strandgangers zijn hebben wij na een kort verblijf en een frappé de ferry weer terug genomen om nog wat rond te dolen door de straten van het centrum. Overvolle terrassen en happy hour is hier te doen gebruikelijk en dan hangen de mensen echt met de benen buiten….maar wel gezellig!

Maandagmorgen gaan we ons appartement verlaten en gaan we weer kamperen in een camper. We gaan de drukte van de stad verlaten en duiken de binnenlanden van de zuid-oostkust in. Allereerst gaan we naar de Blue Mountains en gaan we de Three Sisters bekijken. We zullen deze natuurverschijnselen in een later verslag uiteraard met jullie delen!

Groetjes,
Lucie en Ilse

• 08 Maart 2015 - 12:21

Anni:

sieht super schön aus :-) wir wünschen Euch viel Spaß in den Blue Mountains ;-) Anni & Patrick

• 08 Maart 2015 - 14:44

Petra:

Ha die twee,
    De benenwagens doen goed werk volgens mij. En dan zo'n heerlijk weer erbij..... genieten dus.
    Hier is het nu zondag. Gisteren en vandaag hebben Robert en ik de berg achter ons kaal gemaakt. Vandaag nog de schuur en deze berg opmeten, want we hebben weer bouwplannen. Ja, ja als de gemeente wil meewerken, willen we de bovenverdieping van de schuur ombouwen tot appartement cq webwinkelruimte. We hebben weer dezelfde architect in de arm genomen. Ben benieuwd....
    Dat we gisteren en vandaag buiten bezig zijn geweest heeft ook alles te maken met het weer: 15!!!!!! graden vandaag!!!!! Heerlijk dat zonnetje op het gezicht. Volgens mij ben ik al bruin geworden....
    Dadelijk naar de verjaardag en morgen begint voor ons de werkweek weer.
    Voor jullie: geniet vooral!!
    liefs Petra

• 08 Maart 2015 - 15:33

Nathalie En Joepie:

Nee zij zijn niet jaloers.......echt niet....pffffff wat een gave belevenis. Zijn benieuwd naar de rest van de foto's en de rest van jullie verhalen......

• 08 Maart 2015 - 16:57

Paul:

Geniet maar lekker van t tweede deel van jullie vakantie. Grtz...

• 09 Maart 2015 - 11:11

Giel En Yasmina:

Ha Bofkonten,

we lezen elke dag jullie verslagen en genieten mee,we weten het is een super ervaring!! ,veel momenten van herkenning,goeie verdere reis en maak veeeeeel foto's

Tot ziens,liefs
    Giel en Yasmina

• 09 Maart 2015 - 20:47

San & Lin:

Héérlijk meegenieten zo! Gebruik gemaakt van I'm Free of toch op eigen ontdekkingstocht geweest?

Geniet van het kamperen, is toch de eigenlijk de enige échte manier om Australië te ontdekken en beleven. ;-) Have fun!!

liefs,
    San & Lin
    en Emma

• 09 Maart 2015 - 21:46

Wilmie:

Alweer een mooi verhaal en foto's,heerlijk geniet ervan.