Phillip Island en het 1e deel van de Great Ocean R - Reisverslag uit Roermond, Nederland van Ilse Mil - WaarBenJij.nu Phillip Island en het 1e deel van de Great Ocean R - Reisverslag uit Roermond, Nederland van Ilse Mil - WaarBenJij.nu

Phillip Island en het 1e deel van de Great Ocean R

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

21 Maart 2015 | Nederland, Roermond

We hebben de afgelopen dagen aardig wat kilometers gereden om vanuit de binnenlanden aan de zuidkust van Australië terecht te komen. Bij Bairnsdale, ten oosten van Melbourne, hadden we voor het eerst de Tasmanzee in ons blikveld.

De reis door het binnenland was voorspoedig verlopen en daarom zijn we doorgereden naar Phillip Island. Dit schiereiland wordt veelal bezocht door de Australiërs zelf en is onder andere bekend door de vele (+/- 800) kleine blauwe pinguïns die ’s avond aan land komen om hun slaapplek op te zoeken. Deze pinguïnparade wilden wij natuurlijk bijwonen en dinsdagavond zaten we op de tribune om de pinguïns te aanschouwen.
We hebben er ongeveer 80 aan land zien komen….geinig te zien hoe die kleine beestjes (+/- 25 cm hoog) zich door de golven op het strand laten “brengen”.

Op Phillip Island hebben we de wandelschoenen maar weer eens tevoorschijn gehaald, want die stonden inmiddels aardig wat stof te happen. We hebben een wandeling van een kleine 8 km gemaakt langs de ruige kust en tijdens de tocht werden we menigmaal verrast door de aanwezigheid van wallibies, die zelfs midden op het wandelpad stonden! Verder hebben we in San Remo (beetje uit de richting….) het voeren van de pelikanen bijgewoond. Wat een happening maar wij wisten niet dat die vogeltjes toch gauw een metertje hoog waren!

Woensdagmorgen zijn we per ferry van Sorrento naar Queenscliff gevaren, dit om een rit met de camper door Melbourne te besparen. Queenscliff ligt ten zuidwesten van Melbourne en hier hebben we de Great Ocean Road opgepakt. Dit is een mooie (men zegt dé mooiste) toeristische route langs de zuidkust van Australië. Deze weg is gemaakt door soldaten en zeelieden die na de 1e WO terugkwamen en zij hebben de weg aangelegd ter nagedachtenis aan hun gevallen kameraden.

De 1e dagen heeft het fototoestel overuren gedraaid….mooie kustlijnen, koala’s, een kookaburra (grootste ijsvogelsoort) en (voor Marjo) papegaaien/parkieten. Koala’s slapen ongeveer 20 uur per dag. Niet zo vreemd dat we de koala’s alleen maar slapend in een boom hebben aangetroffen…wat hebben die een luizenleven. Bijna iedere lookout wordt door ons bezocht en dat betekent dan ook veel tijd maar geen kilometers! Uiteindelijk zullen we best op tijd in Adelaide terecht komen……

Bij Port Campbell hebben we de bekende “12 apostelen”, “Gibson Steps” en ”Loch Ard Gorge” bezocht. Dit zijn alle rotsformaties in de Zuidelijke Oceaan en bezienswaardigheden die iedere toerist gezien moet hebben. Het was zwaar bewolkt weer en de wind blies alle gel uit onze haren…..

Aangezien wij jullie en natuurlijk ook ons zelf toch graag een paar mooie plaatjes willen voorschoten, hebben we besloten een dag langer te blijven, in de hoop dat het weer wat beter zou worden. ’s Morgens werden we gewekt door een lachend zonnetje, maar wij lachten des te meer! Vandaag ging het gebeuren…..mooie foto’s maken en een helikoptervlucht langs de Australische kust. Het was een geweldige ervaring, wij met z’n 2-en en de piloot natuurlijk, hoog boven in de lucht! Wat ziet de wereld er dan nog mooier uit!

Het weer werkt momenteel niet al te bar mee. Voor Australische begrippen is het koud, 20°…. maar het blijft de komende dagen zwaar bewolkt en de nodige buien worden verwacht. We tokkelen vrolijk verder want op het gedrag van de weergoden hebben wij geen invloed……

Greetz

• 21 Maart 2015 - 07:43

Wilmie:

Hallo dames,

Wat een belevenissen,prachtig land en de foto's super.
    Geniet ervan en tot de volgende keer.

Groetjes Jan en Wilmie.

• 21 Maart 2015 - 08:40

Loes En Frits:

Wat een prachtig verslag alweer
    Mooi om die steeds weer te lezen.
    En de foto's zeggen genoeg
    Geniet verder van de mooie dingen daar
    Gr.Loes en Frits

• 21 Maart 2015 - 09:00

Anni:

einfach genießen - die Bilder sind wieder herrlich :-) und ganz liebe Grüße von der ganzen Familie :-)

• 21 Maart 2015 - 09:13

Paul:

Weer een mooi verhaal. En als vogelliefhebber zeg ik; Wat een mooie foto's
    Enjoy !!!
    Grtz. Paul

• 21 Maart 2015 - 10:50

Marlie En Ton:

Marlie zegt;"Dat met die helikopter is alvast wennen voor Lucie, voor het paragliden in Juni......haha!!!" Fijne reis verder......

• 21 Maart 2015 - 11:43

Hilda En Henk:

Het ziet er allemaal weer geweldig uit
    geniet er maar lekker van.
    Groetjes van Hilda en Henk.

• 22 Maart 2015 - 19:40

Herman En Annie:

Wat weer een mooie reportage. Wij genieten met jullie mee deze geweldige vakantie. Lieve Groetjes uit Vledderveen.

• 22 Maart 2015 - 21:26

Huub:

Echt sjiek! goede verslagen met bijbehorende foto's maken goed duidelijk hoe fantastisch het daar moet zijn. Geniet er lekker nog van!
    Groetjes, Huub.

• 22 Maart 2015 - 22:40

Petra:

Ha lieve alletwee,
    heerlijk om zo een beetje jullie vakantie mee te beleven.
    Hier wordt flink doorgewerkt... en met veel plezier. En over 'n paar weken, even lekker uitrusten op SXM....
    lieve groet Petra

• 23 Maart 2015 - 22:25

Chris En Els:

Waaaauuuuuwwwww dames wat een geweldig mooie verhalen en foto's. Om heeeeeeeeel jaloers op te worden. Maar voor jullie zeer zeker verdient! Geniet nog van de volgende dagen. En we volgen jullie verder!

• 25 Maart 2015 - 22:16

Wim En Lilian:

Hallo U2

Wat hedde gillie toch un brune kleur.
    As we de verhale leize en de foto's zien dan
    velt David Attoborough in ut niet bej ollie over zien natuurfilms.
    Nog un kleine 48 uur en dan goan die andere twie ok ollie
    tegemoet in Down Under.
    Allemaol spannend.
    Halt ollie en geniet nog zolang ut kan en alvast une come back.

Wim en Lilian