Op weg.... - Reisverslag uit Roermond, Nederland van Ilse Mil - WaarBenJij.nu Op weg.... - Reisverslag uit Roermond, Nederland van Ilse Mil - WaarBenJij.nu

Op weg....

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

15 Februari 2015 | Nederland, Roermond

Na 35 uur reizen hebben we dan uiteindelijk voet gezet op Nieuw-Zeelandse bodem! We hadden er voor gekozen om de vliegreis in één keer te volbrengen, dus zonder tussenstop. Dat is al met al best meegevallen, al waren we de 1e avond helemaal total loss. Na een goede nachtrust waren wij er helemaal klaar voor om aan een nieuw avontuur te beginnen!

De camper is geschikt voor 6 personen !! en daarom behoorlijk aan de maat. We zullen er maar vanuit gaan dat alles vanzelf volgt en dat we qua afmetingen een beetje moeten oppassen.

Vanuit Auckland hebben we koers gezet naar het zuiden en hebben we een nachtje geslapen in Port Waikato. Om daar te komen moesten we een behoorlijk stuk door de binnenlanden toeren. Een mooie gelegenheid om de camper beter te leren “kennen”. Het was een tocht langs de Waikato River vanuit Tuakau naar de Tasmanzee.

Op zaterdag zijn we doorgereden naar Taupo en het daarbij gelegen Lake Taupo. Dit is het grootste meer van Nieuw-Zeeland en is ontstaan door vulkanische explosies. Het diepste punt meet 188 meter en heeft een oppervlakte van 616 km². Lake Taupo is het beroemdste forellenmeer ter wereld en door de goede waterkwaliteit kunnen de forellen uitgroeien tot immense afmetingen.

In Taupo hebben we een campground opgezocht waar we in 2010 ook al eens zijn geweest. Op zondagmorgen hebben we de wandelschoenen maar eens tevoorschijn gehaald aangezien het toch wel weer eens tijd werd om wat te bewegen. Vanuit Taupo zijn we via het centrum langs de Waikato River naar de Huka Falls gelopen. Bij terugkomst op de campground bleek dat we toch een kleine 5 uurtjes onderweg waren geweest en dat konden we vanavond na een welverdiende douche ook wel voelen. De Huka Falls is een waterval waar het water van de Waikato River vanuit een smalle kloof 11m omlaag stort. Elke seconde valt er genoeg water naar beneden om 2 Olympische zwembaden te vullen……

Morgen gaan we op weg naar Turangi en onderweg hebben we een date met de zus van Lucie en manlief. Zij toeren momenteel ook rond op het Noordereiland nadat zij hun zoon Arjen bezocht hebben op het Zuidereiland. Ook een bezoek aan Arjen staat bij ons nog op het programma.

Vanuit Turangi willen we op dinsdag met z’n 4-en de Tongarirocrossing gaan lopen. Een wandeling van bijna 20 kilometer door een vulkanisch gebied en de populairste wandeling in Nieuw-Zeeland. Een gedeelte hebben wij 2 jaar geleden al gelopen doch door vulkanische activiteit konden wij destijds de wandeling niet afmaken. Hopelijk gaat dat nu wel lukken!

Het begin in een zeer zonnig Nieuw-Zeeland met temperaturen van boven de 25° is gemaakt. We zien uit naar de Tongarirocrossing waarvan we jullie zeker verslag zullen doen!

Nog bedankt voor de leuke reacties na ons beginverslag!!! We kijken uiteraard uit naar jullie reacties op onze stukjes proza.

Groetjes van Lucie en Ilse

• 15 Februari 2015 - 10:18

Anneke:

Dames, bijzonder jullie eerste dagen!
    Klinkt goed, groetjes Anneke

• 15 Februari 2015 - 10:46

Anni:

Das sieht ja wieder echt cool aus - wünsche Euch viel Spaß :-)

• 15 Februari 2015 - 10:57

Rene Rebergen:

Hey meiden, ziet er allemaal weer heerlijk uit!! Geniet er maar lekker van!!

• 15 Februari 2015 - 10:58

Petra:

Lieve dames, dank jullie dat jullie mij zo meenemen op jullie reis. Een prachtige omgeving en ik zie aan jullie gezichten dat jullie al aardig gewend zijn. Nu nog een beetje zon op jullie huid zodat dat bleke Nederland verdwijnt en de zonnestraaltjes haar werk doet op alle gebied.
    Ik wens jullie een mooie ontmoeting met de zus van Lucie en manlief....
    ............. en volgens mij hebben jullie niet zoveel 'last' van een grote auto :-)
    lieve groet Petra

• 15 Februari 2015 - 12:26

Wilmie:

Hallo saampjes, ja het ziet er weer mooi uit wat is het toch prachtig daar,geniet ervan en tot de volgende keer.grt van Wilmie en Jan.

• 15 Februari 2015 - 13:10

Eline:

Good dat g'r de sjpiere al eve getraind höbt, dat zult g'r dinsdig waal nuèdig höbbe! Hopelijk höbt g'r miè geluk es veer en kint g'r de Tongariro Crossing loupe... Bin benuujd nao de foto's!
    Dat g'r zoa wied mot goon um mit pap en mam te wandele... ;-)
    Ammezeert uch en doot pap en mam de groete!

• 15 Februari 2015 - 13:59

Paul:

Hey, zo te lezen hebben jullie er zin in. Enjoy van deze mooie vakantie.
    Enne niet te bruin worden hé.
    Grtz...

• 16 Februari 2015 - 14:08

Marjo Fuchs:

Ut is te gek veur weurd. Mosse gans nao Nieuw Zeeland gaon um met Elly te kinnen goan wandele.
    Ammeseer euch, dan doon veer dat auch.

Gr Marjo

• 16 Februari 2015 - 14:10

Mam:

Ich zit bie Marjo en kiek nao euch verslaag. Is erg leuk um euch zo te volge. Gaon mit nao die vroluuj kieke in de optoch.
    Maak der un leuke vakans van.

Gr De Mam ( getypt door Mich)

• 16 Februari 2015 - 19:03

Cobie Walraven:

Hoi Ilse en Lucie,

Wat leuk om jullie tijdens jullie vakantie te volgen en wat een prachtig land. Ik ga
    dadelijk naar you tube en reis met jullie mee.
    Een hele fijne tijd samen.
    Groetjes,
    Cobie.

• 16 Februari 2015 - 19:15

Ellen Hoogenboom:

Hey Lucie en Ilse........
    Dat ziet dr weer goed uit. Hadden we het maar geweten dat jullie een 6-persoons camper hadden ;)
    Geniet met volle teugen, wij genieten op afstand mee.
    Doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
    Ellen

• 15 April 2015 - 19:38

Peggy:

Jeetje wat een reis,fijn dat we zo kunnen mee genieten.Een beetje laat maar evengoed leuk