Zigzaggend over het Zuidereiland - Reisverslag uit Roermond, Nederland van Ilse Mil - WaarBenJij.nu Zigzaggend over het Zuidereiland - Reisverslag uit Roermond, Nederland van Ilse Mil - WaarBenJij.nu

Zigzaggend over het Zuidereiland

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

27 Februari 2015 | Nederland, Roermond

Allereerst namens waarbenjij.nu de excuses dat we geen verslagen konden plaatsen en dat jullie niet konden reageren. Door een technische storing waren we even uit beeld…..

Vanuit Hanmer Springs zijn we naar Ashburton, aan de oostkust van het Zuider Eiland, gereden. Daar hebben we neef Arjen na 1.5 jaar weer in onze armen gesloten. Het weerzien hebben we samen gevierd in een plaatselijk restaurant onder het genot van een pintje en een lekkere hap.

Vanuit Ashburton hebben wij onze rondreis voortgezet in de richting van Hokitika, aan de westkust van het Zuider Eiland. Daarbij zijn we de Arthur’s Pass overgestoken. Dit is een oude Maori-weg van oost naar west. Een mooie route om te rijden met veel afwisseling in het landschap, alhoewel je wel kunt zien dat men hier een mooie maar vooral droge zomer heeft gehad.

We hebben mooie foto's gemaakt van de bergmassieven van de zuidelijke Alpen. Dit massief bestaat uit 16 bergen met een hoogte van meer dan 2.000 m. Het zag er naar uit dat we de nodige hoeveelheid regen zouden krijgen maar we hebben het bij een paar druppels kunnen houden.

Onderweg zijn we nog effe op zoek geweest naar Lake Brunner. Na het volgen van kilometers onverharde weg hebben we nog een leuke wandeling kunnen maken nabij Lake Brunner.

Vanuit Hokitika hebben we de kustweg gevolgd naar de Franz Jozef en Fox Glacier om daar te gaan kijken naar de gelijknamige gletsjers. Het blijft een vreemde gewaarwording om een gletsjer, een tropische regenwoud, weilanden en de Tasmanzee op enkele kilometers van elkaar te hebben liggen.

Bij Okarito, in de buurt van Franz Jozef, hebben we een boottocht in de lagune gemaakt. We waren maar met z’n 2-en en schipper Swade vertelde honderduit over the birdlife. In de lagune verblijven o.a. de zeldzame grote zilverreiger en lepelaars. Onderweg maakte hij zelfs nog tijd om een kopje koffie te maken…..

Uiteindelijk zijn we aangekomen bij Lake Wanaka. Daar hadden we een rustdag ingepland. Door het mooie weer begon het wandelbloed toch weer te stromen en hebben we de Roy Peak Track gelopen. Een wandeling van 5-6 uur. Het enige vlakke gedeelte was van de parkeerplaats naar het begin van de track…..De rest was alleen maar steil naar boven en dat onder de brandende zon. Na 3 uurtjes stonden we boven en hadden een geweldig uitzicht over Lake Wanaka. Het mooie uitzicht voelde als een beloning maar we moesten natuurlijk dezelfde weg weer terug naar beneden…..dat viel nog niet mee en was overduidelijk voelbaar in knieën en bovenbenen. Maar effe afwachten hoe we morgen de camper uitrollen…..

Morgen, zaterdag, gaan we verder richting Queenstown gelegen aan Lake Wakatipu. Voor het eerst hebben ze regen voorspeld, maar effe afwachten wat dat gaat worden. Gelukkig hebben we ruitenwissers op de camper…..

Tot gauw

• 27 Februari 2015 - 09:24

Daantje!:

Hey hey dames!!!

Geniet geniet geniet!!!
    Ziet er super gaaf uit allemaal!

Dieke kus Daantje Banaantje! :-)

• 27 Februari 2015 - 11:25

Har Bongers:

wat een boffers zijn jullie toch om al dit moois te kunnen zien en beleven. En nu al druk maken om een paar regendruppels. Gewend aan dit weer in ons eigen kikkerelandje weet je hier toch wel mee om te gaan... dus gewoon het programma aanpassen wanneer dit nodig mocht zijn. Maar je zult zien, het zal best wel meevallen. Geniet van alles en laat ons ook meegenieten door mooie foto's en verslagen te sturen.

grt,

Ria en Har.

• 27 Februari 2015 - 15:26

Ruud En Gitte:

Leef maedjes,
    Ziet er gezellig uit bij jullie.
    We zien jullie genieten Super !!
    Bedankt voor de mooie foto's kunnen wij ook een beetje mee genieten.

Groetjes
    Ruud en Gitte

• 27 Februari 2015 - 20:14

Wilmie:

Halloschen,weer een leuk stukje om te lezen en mooie foto's om naar te kijken.

Geniet ervan en tot de volgende keer.xx

• 27 Februari 2015 - 21:43

Paul:

Prachtige foto's. Wat een mooi landschap. Genieten jullie er maar lekker van.
    Grtz....

• 28 Februari 2015 - 09:58

Toine:

Ich zeen dat Arjen veur uch zelfs nao de kapper is gewaes .....

Sjoan foto's!

• 01 Maart 2015 - 11:08

Sven En Grat:

Ha lieverds,
    flink onderweg zien we. Wat een heerlijke en mooie vakantie toch! Al veel gezien en beleefd en nog heel veel te zien en te beleven. Geniet ervan en ja...we zijn een beetje jaloers. Hoewel...nee, we zijn jaloers. Hmmm, we zijn heel jaloers :-)

knuf van ons

• 01 Maart 2015 - 14:15

Marij Schmitz:

Hallo dames,
    Wat een mooie natuur, schitterend. En jullie staan te stralen op de foto,s. Ik hoef niet te vragen hoe het gaat. Geweldig. Ik kom net terug van de spinning. Volle bak en de piep oet. Verheug me al op de volgende foto's en verslagen. Tot gauw tot schrijfs en veel plezier.

• 01 Maart 2015 - 18:59

Iris:

Hoi Lucie en Ilse,
    Geweldig om jullie te volgen. Geniet ervan.
    Vrijdag hebben we Erik verrast met een feest voor z'n 50 ste verjaardag.
    Was kei gezellig.

Dames veel plezier liefs irisje

• 01 Maart 2015 - 20:29

Wim En Lilian:

Hallo Luitjes,

Jullie vakantie kan niet stuk zo te zien . Misschien kunnen juliie wel meedoen aan het tV programma :
    "Het is hier fantastisch" krijg je tevens ook nog betaald ipv dat het geld kost,
    Maar het is dik en dubbel wel waard om daar te verblijven.
    Dus enjoy further your trip.

Gr. Wim en Lilian en de jongens met en zonder aanhang