Effe de zon opzoeken… - Reisverslag uit Roermond, Nederland van Ilse Mil - WaarBenJij.nu Effe de zon opzoeken… - Reisverslag uit Roermond, Nederland van Ilse Mil - WaarBenJij.nu

Effe de zon opzoeken…

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

02 Maart 2015 | Nederland, Roermond

De dag na de Roy Paek Track zijn we redelijk stijf uit bed gerold. Het had zeker erger gekund…. Vannacht hadden we al regendruppels gehoord op ons dak, wat overeen kwam met de voorspellingen. Het was zwaar bewolkt en het was het begin van een dag vol stevige buien. De boeren zullen er blij mee zijn. Na het ontbijt hebben we Wanaka bezocht en ons als echte vakantiegangers gedragen…..lekker shoppen!

Vanuit Wanaka zijn we via een toeristische route richting Queenstown gereden, waarbij we onderweg nog even een stop hebben gemaakt bij Hotel Cardrona. Volgens de boeken maar ook uit eigen ervaring in 2009, wordt daar de lekkerste cappuccino geserveerd en dat wilden we toch weer even testen…..

Onderweg werden we verrast door een zeer aparte afrastering…..onze maat hing er helaas niet bij! Het was leuk te zien dat er meer dames waren die effe stopten om een fotootje te maken.

Queenstown is een echte toeristische plek met heel veel eet- en drinkgelegenheden. Gezien het slechte weer was het geen straf om daar wat tijd door te brengen.

Vanuit Queenstown hebben we onze reis voortgezet richting de oostkust aangezien daar de komende dagen de zon volop schijnt….één dag regen was genoeg! Onderweg stond een bord aangegeven met de originele Bungy-jump, bij de Kawarau Suspension Bridge. Hier heeft A.J. Hackett in 1988 voor het eerst aan een elastiek gehangen…..nog steeds zijn er waaghalzen die springen. Het ziet er spectaculair uit, maar onze ruggen roepen heel hard van “nee”.

In Cromwell hebben we het gemeentebord nog vastgelegd. Sommige gemeenten doen er echt wat meer moeite voor dan andere. Het gebied staat bekend om zijn fruit en wijn. Inmiddels waren de wolken al verdwenen en kwam het zonnetje er al flink door. Ook hebben we nog even de brug en het Dunstonmeer in Cromwell op de gevoelige plaat vastgelegd.

Vanuit Cromwell zijn we via de Lindis Pass (ja, ja weer een pass) naar de oostkust gereden. Het gebied is mooi van lelijkheid, er is bijna geen boom of struik te vinden. Zo kaal is het. Op de top van de pas een aantal foto’s genomen. Het is een heel ander stukje Nieuw-Zeeland dan bijvoorbeeld het tropisch regenwoud.

In Timaru hebben we onze slaapplaats ingenomen. Op aangeven van de misses van de campground zijn we ’s avonds naar het strand gegaan aangezien daar rond 22.00-22.30 uur de blauwe pinguins (de kleinste soort) het strand opkomen om hun slaapplek op te zoeken. We hebben er 4 gezien….

Vandaag genieten we van een zonovergoten rustdag (wasdag…) en morgen gaan we weer de binnenlanden in op zoek naar Mount Cook! Hopelijk wil de grootste reus van Nieuw-Zeeland zich in volle glorie laten zien…..maar dat horen jullie van ons

Groetjes

• 02 Maart 2015 - 08:10

Sven En Grat:

Ha meiden!
    Heerlijk om een beetje mee te kunnen genieten van jullie reis. De natuur en specifiek de dieren die je allemaal ziet. Geweldig. En dat jullie maar 4 waggelende overs hebben gezien...wij hebben er hier in het wild geen enkele geIen moet je maar denken :-)
    Geniet ze, dikke knuf.

• 02 Maart 2015 - 08:12

Sven En Grat:

Obers...Ggrr. soms is voor spelling gemakkelijk, soms niet (en ja dat is eigen schuld, eerst nalezen voor verzenden..)
    Dus gewoon nog een keer een dikke knuf

• 02 Maart 2015 - 09:42

Wilmie:

Halloschen

Alweer een mooi verhaal en prachtige foto's vooral van de waslijn......

Geniet en groetjes XX

• 02 Maart 2015 - 16:07

Marij Schmitz:

Hallo Lady,s.
    Mooi verhaal. Wat een leuke afrastering, heel speciaal. Hebben jullie ook goed gekeken....
    Prachtige foto,s
    Groet, Marij

• 02 Maart 2015 - 16:58

Michel:

Ik wist niet dat jullie zoveel aan de waslijn moesten drogen!
    Wel het goede merk camper!
    Prachtige foto's en verslag.
    Veel plezier daar.

• 02 Maart 2015 - 21:07

Petra:

Ha twee dames,
    Dank jullie wederom voor het delen van jullie reis. Prachtig eiland..... en eilanden zijn per definitie mooi. Het lijkt alsof jullie eigenlijk helemaal niet terug willen.
    Ik ben ook gek van eilanden en ga in april weer naar 'mijn' eilandje. Ik verheug me er nu al op. Maar eerst nog even flink doorpakken met de studie.
    Geniet van de omgeving en van elkaar.
    Liefs Petra

• 03 Maart 2015 - 16:37

Yasmina En Giel:

Ha levensgenieters.

Wat heerlijk om jullie reis zo te vervolgen!!
    Herkenbare punten ,waar ook wij zo genoten hebben.
    Gewoon een beetje jaloers hoor!!
    Maar het is jullie van harte gegund.
    We kijken uit naar het vervolg en de prachtige foto's ,die er elke keer bij zitten !!!

Lieve groetjes Giel en Yasmina.

• 03 Maart 2015 - 16:56

Cobie Walraven:

Hoi allebei,

Bedankt weer voor jullie verslag en de mooie foto's, ik kijk er elke keer weer naar uit.
    Groetjes
    Cobie.

• 03 Maart 2015 - 20:06

Trix:

Hoi vakantiegangers,
    Wat een mooie reis zijn jullie weer aan het maken. Het kan niet anders dan dat jullie met volle teugen genieten. De reisverslagen laten mij ook een beetje meegenieten van deze reis. Veel plezier en ik kijk uit naar jullie volgende verslag.

• 21 Maart 2015 - 14:48

Manon:

Geweldige foto van de waslijn hahaha... Erg leuk om jullie verhalen te lezen! Geniet er nog maar van!! Gr Manon