De laatste etappe in Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Roermond, Nederland van Ilse Mil - WaarBenJij.nu De laatste etappe in Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Roermond, Nederland van Ilse Mil - WaarBenJij.nu

De laatste etappe in Nieuw-Zeeland

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

04 Maart 2015 | Nederland, Roermond

Vanuit Timaru aan de oostkust van het Zuidereiland zijn we de binnenlanden ingedoken op zoek naar de “grootste reus” van Nieuw-Zeeland, namelijk Mount Cook (3754m).

Via een mooie route door het okerkleurige landschap van het Mackenzie Basin, een gebied dat populair is bij wintersporters, zijn we naar Lake Tekapo en Lake Pukaki gereden. Beide meren hebben hun turkooisblauwe kleur te danken aan fijne gesteentedeeltjes, afkomstig uit het smeltwater van de gletsjers….deze wetenschap wilden we jullie natuurlijk niet onthouden!

Nabij Lake Tekapo ligt de Church of the Good Shepherd, een eenvoudig stenen kerkje ter nagedachtenis aan de herders in dit gebied.

Nadat we een nachtje hadden geslapen in het Aoraki Mount Cook Nationale Park werden we ’s morgens wakker terwijl het zonnetje hoog aan de hemel stond….. hier hadden we op gehoopt! Dit nationale park bevat 140 bergtoppen met een hoogte van meer dan 2134m en 72 gletsjers.

Na een bak yoghurt met muesli (dat is sneller dan boterhammen) zijn we richting Mount Cook gereden. Daar lag de berg in volle glorie te schitteren aan het intens blauwe Lake Pukaki. Achter Mount Cook ligt Mount Tasman (3498m). Uiteraard heeft het fototoestel overuren gedraaid!

In de middag hebben we koers gezet naar Christchurch, want daar leveren we op vrijdag de camper in. Vrijdagmiddag rond de klok van 17.00 uur (vrijdagmorgen 05.00 uur Nederlandse tijd) vliegen we vanuit Christchurch naar Sydney.

We kijken terug op 3 geweldige weken. Het land van de lange witte wolk (Aotearoa), de mooie natuur en de vriendelijke mensen hebben we voor altijd in ons hart gesloten.

Nadat we voet hebben gezet op Australische bodem houden wij jullie natuurlijk op de hoogte van onze vakantie-activiteiten aldaar!

Greetz en tot gauw
2 Kiwi’s

• 04 Maart 2015 - 10:20

Petra:

Lieve alletwee
    mooi, mooi... en nu op weg naar Australië. En natuurlijk gaan jullie hier ook genieten; dat is jullie wel toevertrouwd.
    groetjes Petra

• 04 Maart 2015 - 10:54

Robert:

Het lijkt erop alsof jullie het behoorlijk naar jullie zin hebben, mooi.

Mooi verslag en foto's. Nog een paar mooie dagen in NZ.

Robert

• 04 Maart 2015 - 11:36

Frits En Loes:

Hallo dames
    Weer mooie foto's en een mooi verslag
    Lezen het iedere keer weer met plezier
    Geniet van de laatste dagen in NZ
    En heel veel plezier in Australie
    Gr.Loes en Frits

• 04 Maart 2015 - 12:11

Rene:

Hoi meiden,
    ziet er weer fantastisch uit!!
    Veel plezier bij de Aussies en ook daar weer lekker aan de bak!
    Vakantie BAH!! Het zou verboden moeten worden!

Groetjes van ons drietjes XXX

• 04 Maart 2015 - 22:52

Wilmie:

De Mupkes,

Tja alweer een mooi stukje NZ prachtig,geniet ervan en tot in Australie.

Lieve gr van Jan en Wilmie.