Christchurch - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Ilse Mil - WaarBenJij.nu Christchurch - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Ilse Mil - WaarBenJij.nu

Christchurch

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ilse

12 December 2009 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Bij Lake Tekapo kwamen we aan met goed weer, dus we waren vol goede moed voor de afbouwdagen aldaar. Niets was echter minder waar, we hebben 2 dagen geen zon gezien, alleen maar dikke grijze wolken en regen. Je zou kunnen zeggen, dat dit de ideale manier is om af te bouwen, maar leuk is anders. Graag hadden we het rustig aangedaan onder het genot van een lekker zonnetje, zittend op een terrasje met een cappucchino of een lekker biertje. Wel zijn we nog even langs geweest bij the Church of the Good Shepard, een kleine kapel opgericht door de boeren in de omgeving.

Donderdagmorgen zijn we vanuit Lake Tekapo richting eindbestemming Christchurch vertrokken, de koffers al ingepakt en allebei een beetje weemoedig. Onderweg hebben we helaas ook weer regen gehad. In Christchurch even slim geweest en alvast langs het hotel gereden, waar we nog 2 nachten verblijven. De koffers hebben we alvast daar uitgeladen, waarna we richting het depot van United zijn gereden om onze camper na bewezen trouwe dienst weer in te leveren. Na dit klusje hebben we ouderwets de bus gepakt en zijn we richting de stad gereden (het lijkt wel zaterdagmiddag in Roermond..)

Christchurch is een leuke stad met ongeveer 325.000 inwoners. Je ziet er nog veel “Engelse” gebouwen, wat een leuke sfeer geeft. Uiteraard hebben we hier de toerist uitgehangen en het fototoestel laten werken. Het meest opvallende gebouw is the Cathedral op hoe kan het ook anders Cathedral Square. Ernaast staat een opvallend kunstwerk, the Chalice, dat een avondmaalsbeker voorstelt. Op dit plein zie je veel beginnende artiesten in diverse genres, zoals zang/vuurspuwen/doedelzakspelen. Zet daar tussen in een paar marktkramen en de gezelligheid is compleet.

Bij de Christ´s College ( privé jongensschool) waanden we ons even terug op Hogworth/Zweinstein van Harry Potter.

We zijn begonnen in San Francisco met een tram, nou die reed ons hier ook diverse keren door de lens. De cirkel is dus rond.

De laatste avond in Nieuw-Zeeland hebben we op een aparte manier doorgebracht. We hebben een kerstconcert bijgewoond in the Cathedral, gegeven door een brassband en een koor. Dit om alvast in de kerstsfeer te komen, want dat missen we toch wel.

Als laatste willen we iedereen, die interesse heeft getoond in ons avontuur in Nieuw-Zeeland de afgelopen 5 weken, bedanken en dan met name de lieve reacties die verschenen na onze reisrapportages. We waren ver weg maar toch op deze manier soms erg dichtbij. Wij vonden het heel leuk om zo toch contact te houden met jullie aan het thuisfront en om jullie mee te laten genieten van al het moois wat wij onderweg hebben gezien. Misschien hebben we nog mensen op een goed idee gebracht, wie zal het zeggen??

Als jullie dit laatste stukje lezen, hangen wij waarschijnlijk al ergens in de lucht tussen Auckland en Peking. Daar hebben we nog een stopover van 6 uur, waarna wij weer in Nederland zullen landen op zondag 13 december omstreeks 15.15 uur (dit onder voorbehoud natuurlijk).

Het begon voor ons als een soort wereldreis, het is een WERELDSE reis geworden.

Groetjes van 2 Kiwi’s, onderweg naar huis…….

• 12 December 2009 - 08:26

Petra :

Hoi ILse en Lucie,
    Dank voor jullie laatste verslag. Wij (ook Robert) hebben er van genoten. En of jullie ons op ideeen hebben gebracht ...... wie weet. (maar jullie weten, ik heb te weinig vrij in de winter)
    Dit bericht lezen jullie pas als wij jullie thuis hebben afgezet, maar ook dit sluitstukje hoort erbij.
    Fijn om jullie zondag weer te zien, te horen en te voelen.
    En de weken gingen toch wel snel door alle mooie berichten die we lazen met de mooie foto's erbij.
    Dank jullie wel dat jullie dit met ons hebben willen delen en natuurlijk zijn we een en al oor als jullie de verhalen nog eens of andere verhalen zelf vertellen, want dat is natuurlijk nog mooier!!
    tot zondag!!
    liefs Petra

• 12 December 2009 - 09:41

Johan:

Bedankt dat ik de reis mee mocht beleven.
    Een goede terugvlucht gewenst.

• 12 December 2009 - 10:36

Chris En Loes:

Bedankt voor jullie mooie verhalen en geweldige foto's...Fantastisch! Wat fijn ook om te horen dat alles goed is gegaan en dat jullie zo hebben genoten. Welkom terug in ons kikkerlandje, liefs Chris en Loes

• 12 December 2009 - 14:15

Dionne:

Fijne terugreis en hopelijk tot snel om nog meer foto's te bekijken...

• 12 December 2009 - 14:54

Herman En Annie:

Hallo Ilse en Lucie,

Ook vanuit het hoge noorden (Vledderveen) hebben wij de belevenis van jullie reis meegemaakt. Geweldig! Goeie terugreis en misschien tot ziens in Fügen ;). Groetjes Herman en Annie

• 13 December 2009 - 08:51

Wilmie En Janne:

Hallo mupkes,welkom thuis enne ik heb jullie toch wel gemist,ik ben blij dat we jullie zo hebben kunnen volgen.Ver weg en toch dicht bij.Tot gauw liefs van Janne en Wimpie.

• 13 December 2009 - 14:30

Har En Ria:

op dit moment zijn jullie waarschijnlijk al geland en weer terug op vaderlandse bodem. Een geweldige belevenis ligt nu achter jullie. Wanneer jullie het goed vinden blijven wij toch liever dichter bij huis om rust en vakantieplezier te beleven. Wij hopen jullie snel in levende lijve te spreken, dus een belletje .....

• 13 December 2009 - 14:34

Giel En Yasmina:

Welkom thuis aan twee wereldse reizigers.
    Geniet nog heerlijk na.
    Het moet zo te lezen fantastisch zijn geweest.
    Ook weer heerlijk om in jullie eigen vertrouwde Hollandse nest te zijn.
    "Maar...zo'n reis smaakt vast naar meer !!!!
    Lekker nieuwe plannen maken,dromen blijft toch iets heel fijns.
    Weten we allemaal waarvoor we werken.!!!
    Lieve groetjes vanuit het Venrayse.
    Giel en Yasmina.