Whenuakite en Waihi Beach - Reisverslag uit Roermond, Nederland van Ilse Mil - WaarBenJij.nu Whenuakite en Waihi Beach - Reisverslag uit Roermond, Nederland van Ilse Mil - WaarBenJij.nu

Whenuakite en Waihi Beach

Blijf op de hoogte en volg Ilse

26 November 2012 | Nederland, Roermond

We zijn inmiddels 3 zeer zonnige dagen verder en we zijn, zoals Paul al zei in zijn reactie, de uitdaging aangegaan om de fietsen te gebruiken! Het is alleen effe iets anders dan fietsen in ons vlakke Nederland. De wegen lopen of steil naar boven of steil naar beneden, maar een vlak stuk weg kom je hier zelden tegen. Eerlijkheid gebiedt ons te zeggen dat we 2 keer van de fiets afgestapt zijn om met de fiets aan de hand verder te lopen en af en toe waren we trots op onszelf als we de strijd naar boven hadden gewonnen! Voor ons amateurs leken de huppels af en toe wel op de Loorberg, Geulhemmerberg of de Koning van Spanje…. (dit voor de kenners onder jullie)

Vanuit onze camping in Whenuakite zijn we naar de Cathedral Cove gefietst. Dit is een opening in de rots ontstaan door wind en water. Je kunt door het gat heen lopen zodat je op een ander strandje terecht komt. Daarbij is het verstandig om voor de weg terug rekening te houden met de golfslag en natuurlijk eb en vloed…… het leverde Ilse een natte onderkant van de korte broek op!

Op de weg terug toch nog maar even de afslag naar Hot Water Beach genomen. Dat stelde niet veel voor. Het is zeewater dat in een bekken verwarmd wordt door de zon en daar liggen de mensen dan in te baden. Hier voelden wij niet zoveel voor, wij kregen er geen warm gevoel van…..

Vanaf Whenuakite zijn we via de kronkelige rw 25 afgezakt naar Tairua. Aan het eind van het dorp hebben we de camper geparkeerd en hebben we onze wandelschoenen weer aangedaan voor een klimmetje naar de top van Mount Paku. Boven op de top heb je 360 graden uitzicht. Aangezien wij de wandeling onder in het dorp begonnen waren werd het iets meer dan een klimmetje van 30-45 minuten, aldus aangegeven in de folder. Het was wel de moeite waard. Op de terugweg hebben we het wandelpad gevolgd dat middels witte palen met opschrift “walkway” was aangegeven. Op de heenweg hadden wij deze gemist….waarschijnlijk door de giga inspanning over het hoofd gezien.

Vanuit Tairua zijn we naar Waihi Beach gereden waar we een plekje hebben gezocht voor de overnachtingen. Zondag zijn we vanuit de camping naar het Pohutukawa strand gelopen, via een wandelpad dat parallel loopt aan de waterlijn, waarbij de nodige mooie vergezichten te zien zijn. In totaal zijn we ongeveer 3 uur onderweg geweest. We hebben tevens al wat relikwieën voor thuis verzameld. Ilse had uiteindelijk ruim 2 handen vol met schelpjes…voor op de wc in een mandje…volgens haar….

Maandag hebben we weer het stalen ros van de fietsendrager gehaald voor een ritje naar Bowentown. Deze plek is bekend om zijn mooie witte stranden en legio mogelijkheden om te watersporten. Aangezien wij niet voor die watersporttaferelen in de wieg zijn gelegd hebben we het bij fietsen en lopen gehouden.

Morgen gaat de rit verder via de oostelijke kustweg rw 25 naar Tauranga. Daar gaan we naar de top van Mount Maunganui en hebben we dus weer onze wandelschoenen nodig. Al met al wordt het een heel sportieve vakantie op deze manier……

• 26 November 2012 - 10:17

Rene En Sandra:

Ouwehoer hé! Jullie komen echt wel vetgespierd terug. Ik denk dat jullie straks een eitje hebben met spinnen bij Dennemarken, haha. Klinkt mooi, straks de foto's maar es bekijken, onder het genot van een koffietje natuurlijk.... Knuf, R+S

Wilmie:

Hallo Mopkes ,Mooi verslag ik vind het knap dat jullie zo ondernemend zijn .Maar dat wisten we al,verder hier geen bijzonderheden.Geniet er maar van .Lieve gr.van Janne en Wimpie.

• 26 November 2012 - 10:21

Sorry foutje ........

• 26 November 2012 - 13:50

Paul Evers:

Wat een mooie foto's m.n. die vanuit de grot is gefotografeerd.
    Vraag: Was de heuvel achter jullie de beklimming of afdaling :-)
    Verder zou ik zeggen geniet er maar lekker van.

Grtz

• 26 November 2012 - 14:16

Ellen:

Zo dames, dat ziet er mooi uit. Wat een prachtige natuur........Fietsen in Limburg is toch iets makkelijker volgens mij, (alhoewel Han is zaterdag flink gevallen, nat wegdek en in een flits van een seconde onderuit!). Maar volgens mij blijven jullie wel op de been. Wandel ze. Doeiiiiiiiiiiiii.

• 26 November 2012 - 14:40

Anita:

Hee Ilse en Lucie,Wauw!!!Wat een prachtige foto`s!Leuk om zo een heel klein beetje met jullie mee te reizen!Aardig bergje om te fietsen zeg!Ben blij dat ik ze dadelijk omlaag ga skien!Wel sportief en knap van jullie !Die foto vanuit die grot...eens kijken of ik daar mijn bureaublad van kan maken ha ha.Ben benieuwd naar jullie volgende kiekjes.Vind het geweldig ...carpe diem!!!Liefs Anita xxx

• 26 November 2012 - 14:42

Marien:

Had toch mee moeten gaan om die camper te bewaken. Die is zo vaak alleen. Ik had vanmorgen ook een nat onderkantje maar ja dat kwam van fietsen in de regen. Het regenpak lag op de motor in de garage. Veel plezier en die gespierde kuiten zien we wel als jullie terug zijn. Groetjes Isabel & Marien.

• 26 November 2012 - 20:27

Maud:

Zo te heure amuseert geer euch waal.
    Foto's zin in eder geval prachtig om te zeen!

amuseer euch doa nog mer good!

Liefs Maud

• 26 November 2012 - 20:27

Maud:

Zo te heure amuseert geer euch waal.
    Foto's zin in eder geval prachtig om te zeen!

amuseer euch doa nog mer good!

Liefs Maud

• 26 November 2012 - 20:33

Wilco:

Dank je de koekoek die natte broek. Ze staat wel heel dicht bij de grond.:)

• 26 November 2012 - 23:34

Marloes:

Dat klinkt allemaal erg goed en wat een mooie foto's! Leuk om jullie te volgen:)
    Geniet lekker en tot gauw!

Groetjes Marloes

• 27 November 2012 - 18:58

Anneke:

Wat lees ik toch allemaal voor moois en wat kan je daar jaloers van worden..!!! Ziet er geweldig mooi uit daar. Vooral dat bergje waar jullie zo mooi staan te poseren, dat is volgens mij meer percentage dan in een lekkere fles wijn?

Geniet ervan!