Bye Bye Singapore - Hello New Zealand - Reisverslag uit Roermond, Nederland van Ilse Mil - WaarBenJij.nu Bye Bye Singapore - Hello New Zealand - Reisverslag uit Roermond, Nederland van Ilse Mil - WaarBenJij.nu

Bye Bye Singapore - Hello New Zealand

Blijf op de hoogte en volg Ilse

22 November 2012 | Nederland, Roermond

We hebben inmiddels Singapore achter ons gelaten en de hotelkamer ingeruild voor een camper! De laatste dag in Singapore was een dag waarbij de zon hoog aan de hemel stond en de lucht strak blauw was. Dé ultieme dag voor een ritje in de Flyer (reuzenrad). Het schijnt het hoogste reuzenrad ter wereld te zijn…. Hoogste punt 165 meter en een gehele “rondrit” duurt een half uur. Het is geen kermisattractie omdat het rad rustig voortkabbelt maar zeker de moeite waard. Je hebt een geweldig uitzicht over Singapore en de wijde omgeving.

In Singapore was men al druk bezig met de voorbereidingen voor Kerstmis. Voor ons was het even wennen…. Op een terras bij Starbucks, in korte broek en T-shirt, 28 graden met zeer hoge luchtvochtigheid (klef dus), voor ons een kerstboom van 5 meter hoog en op de achtergrond “I’m dreaming of a white Christmus” (leuke typefout…)

Maandagavond zijn we omstreeks 21.15 uur (“onze tijd”) met Singapore Airlines voor een vlucht van 9.5 uur naar Auckland vertrokken. Rond het middaguur (bij jullie 24.00 uur) hebben we voet op Nieuw-Zeelandse bodem gezet. Het was 19 C, er waaide een zwoele wind en het zonnetje lachte ons tegemoet.

Vanuit het vliegveld rechtstreeks door naar camperverhuurbedrijf United en daar stond ons “huis” voor de komende 4 weken reeds klaar. Hop, hop naar de supermarkt, camper volgeladen en toen was de vraag: “Welke kant gaan we op”? Dit is toch wel het ultieme vakantiegevoel! Niet weten welke kant je op zult gaan en ruim 4 weken de tijd hebben.

Op de parkeerplaats bij de supermarkt hebben we besloten richting Coromandel te rijden. Een schiereiland gelegen aan de oostkust van Nieuw-Zeeland. In het verre verleden kwamen mensen van heinde en verre hier naar toe om naar goud en kauri-hars te zoeken. Tegenwoordig staat de omgeving vooral bekend voor het buitenleven en de natuur. Het binnenland van dit schiereiland is bosrijk en behoort tot het Coromandel Forest Park, zijnde één van de vele Nationale Parken in Nieuw-Zeeland.

Vanuit Auckland zijn we tijdens de avondspits zuidwaarts afgezakt naar Thames. Goed begin is het halve werk… zullen we maar zeggen. Het was wel even wennen, links rijden, de baan op met een behoorlijk omvangrijke camper, een automaat en dat allemaal tegelijk met die vele Nieuw-Zeelanders die zich vanuit hun werk naar huis spoedden. In de buurt van Thames een camping opgezocht en daar hebben we als roosjes geslapen in onze camper in een bosrijke omgeving.

’s-Morgens werden we wakker van het gekwek, getsjielp en gekwetter van de vogels. Na de gebruikelijke ochtendrituelen vertrokken richting Coromandel. Via de kronkelige westkust van het schiereiland zijn we naar de plaats Coromandel gereden en van daaruit via de oostkust, die trouwens niet minder kronkelig is, afgezakt naar Whenuakite. Hier hebben we een slaapplekje gevonden voor de komende 2 dagen. De westkant van het schiereiland is ruig terwijl aan de oostkant de goudgele zandstranden liggen. Jullie begrijpen natuurlijk wel dat die ruige westkant onze voorkeur heeft. We hebben dan ook regelmatig stilgestaan om wat mooie plaatjes te schieten.

Morgen gaan we per fiets….. ja, ja als compensatie voor de te missen spinninglessen, naar Hot Water Beach (zelf badkuip graven in de hete modder) en Cathedral Cove (een indrukwekkende doorgang in de rotsen). Een rondje van ongeveer 40 kilometer fietsen (huppel op en af), afgewisseld met enkele wandelingen aangezien bepaalde gedeelten niet te bereiken zijn per fiets. Al met al een sportieve dag waarvan wij jullie zeker de resultaten zullen laten horen en zien.

• 22 November 2012 - 22:58

Wilmie.:

Hallo Mopkes ik wilde net de PC afsluiten en ik dacht ff kijken naar de mail en zie daar post uit........jajaja Leuk stukje geschreven dames.Geniet er maar van en maak schiet maar leuke plaatjes.Lieve gr van Jan (ligt met griep in bed)en Wimpie.

• 22 November 2012 - 23:10

Paul Evers:

Hey Ilse en Lucie.

Weer een leuk verslag, fijn dat jullie ook de uitdaging met de bike aangaan. :-)

Grtz Paul

• 23 November 2012 - 08:53

Anni:

Hallo Ihr 2, ein super schöner Beginn für Eure aufregende Reise. Die Bilder sind sehr verlockend...würde ich auch gerne mal in Natura sehen :-) Anni

• 23 November 2012 - 09:30

Har:

hallo "genieters",

voor jullie is nu echt het geweldige vakantiegevoel begonnen. Geniet van alles om je heen en breng ons van zoveel mogelijk moois op de hoogte. Ben wel voorzichtig en let goed op elkaar. Het is allemaal prachtig maar wel erg ver weg......
    Groetjes van Ria en mij.

• 23 November 2012 - 09:48

Dionne:

Heel veel plezier! Het klinkt in elk geval allemaal prachtig...
    En natuurlijk succes met fietsen ;)

Xx Dionne

• 23 November 2012 - 10:37

Loes En Frits Janssen:

Hallo dames
    Klinkt goed wat jullie schrijven
    Foto's zien er geweldig uit
    Geniet ervan
    Groetjes Loes en Frits

• 23 November 2012 - 18:46

Ellen:

Hebben jullie nog een plekje over???????Super 4 weken genieten, veel plezier!

• 23 November 2012 - 19:51

Wij5:

Jullie hebben jullie draai al gevonden zo te zien.
    Have fun and enjoy your trip.
    We still keep watching and following you

wij5

• 24 November 2012 - 10:43

Natalie Martens:

Hai Ilse en Lucie

Ik ben zoooooo jaloers
    Volgende keer een plekje reserveren in jullie koffer.
    Ik vouw me wel op.
    Geniet er lekker van. Het is leuk om jullie verhalen te lezen.

Groetjes Natalie

• 24 November 2012 - 12:22

Hilda En Henk Mikkers:

Hee jullie twee.

Het is weer genieten hoor al die mooie verhalen.
    Hier van 8 hoog is vandaag de wereld heel klein in de dikke mist.
    Veel plezier nog en hou dat huis op wielen op de weg.
    Liefs van H.en H.uit Gouda

• 24 November 2012 - 15:56

Ted Raket:

Hallo dames,
    ziet er goed uit zeg.
    Ik ben een klein beetje jaloers. Ik ging laatst ook een rondreis maken in mijn achtertuin, maar ik stond na 1 minuut alweer binnen.
    Heel veel plezier nog en tot horens...
    Groeten uit Zummere

• 25 November 2012 - 14:58

Petra De Vreede:

Lieve dames,
    Het enthousiasme spat er vanaf! Fijn te lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben. 'Genieten' zou ik zeggen.
    Vandaag zondag: het zonnetje is er en het waait erg hard. Tussen Heytse en Horn is de weg verspert: bomen omgewaaid.
    Ik werk vandaag; lijstje afwerken en tijd inhalen van de laatste dagen die ik weer in training heb doorgebracht. Nu weet ik alles over neurotische systemen en neurotische mensen ..... er zijn er genoeg.... (hoezo lijstje afwerken....) Het waren in ieder geval intense en mooie dagen waar ik veel geleerd heb.
    Morgen weer tussen de pubers en donderdag mag ik weer de training in Groesbeek geven. Maar eerst nog het definitieve programma in elkaar zetten (ook dat staat op het lijstje).
    Robert werkt boven, dus de energie spat er in Merum vanaf!!
    Leuk om zo af en toe iets te lezen.... veel plezier en ben lief voor elkaar!
    groetjes Petra

• 25 November 2012 - 14:58

Petra De Vreede:

Lieve dames,
    Robert werkt boven, dus de energie spat er in Merum vanaf!!
    Leuk om zo af en toe iets te lezen.... veel plezier en ben lief voor elkaar!
    groetjes Petra