San Francisco - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Ilse Mil - WaarBenJij.nu San Francisco - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Ilse Mil - WaarBenJij.nu

San Francisco

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ilse

03 November 2009 | Nieuw Zeeland, Auckland

Onze eerste etappe van de reis zit erop. We zijn 2 dagen in San Francisco geweest en hebben ons daar kostelijk vermaakt. Het is een gezellige stad die veel sfeer uitstraalt. De verdeling in streets en avenues maakt het bijna onmogelijk te verdwalen in zo´n grote stad.

San Francisco is gebouwd op 43 heuvels waardoor de wegen door de stad lopen als het water in een golfslagbad! Er zijn zelfs straten met een stijgingspercentage van 45%. Hier rijden ook cable cars, die San Francisco zo´n bekend straatbeeld geven.
Uiteraard hebben we de Golden Gate Bridge bekeken en zijn we in Chinatown geweest. Dit is een stad binnen een stad. Door de versieringen van winkels en straten, de verkoop van alleen maar eigen producten en de grote massa Chinese mensen, waan je je echt op Chinese bodem. Tel daarbij de geur van gember en patouilli en je zou denken dat je op een andere reisbestemming bent aangekomen.
Bij een bezoek aan San Francisco mocht Fisherman´s Wharf niet ontbreken. Bij pier 39 verblijven wel meer dan 300 zeeleeuwen. Je hoort ze al van verre maar je ruikt ze nog beter. Op het moment dat wij daar waren hadden de zeeleeuwen siesta. Er werd gevochten voor een plekje in de zon. Deze zeeleeuwen verblijven daar sedert 1990 en een kleine groep verblijft permanent aan de kust van San Francisco. Fishersman´s Wharf is een gezellige pier bestaande uit legio eettentjes en winkeltjes. Het moet tenslotte aantrekkelijk gemaakt worden voor de toeristen.

Vanaf pier 33 zijn we met de boot naar Alcatraz vertrokken. We kunnen het werk toch niet helemaal loslaten…… Op Alcatraz staat de gevangenis die sedert 1963 is gesloten. Naar men zegt is er nimmer een gevange ontsnapt, wel zijn er 3 verdwenen die nooit meer teruggezien zijn? Middels een headset wordt je door een Nederlandstalige gids toegesproken en door de gehele gevangenis geleid. Daarbij ontbreken niet de geluiden van dichtslaande deuren, het schreeuwen van gevangenen en het gerammel van bestek in de eetzaal. Op deze manier krijg je een erg goed beeld van de toestanden destijds. Het was indrukwekkend. Van ons zouden ze de deuren weer mogen openen!
Al deze activiteiten hebben we gedaan onder toeziend oog van een stralend zonnetje. De temperatuur liep uiteindelijk zelfs op naar zo’n 23C. Volgens de statistieken zelfs warm voor de tijd van het jaar, maar wat zeggen statistieken. Wij gaan er van uit dat we het verdiend hebben!

Wij gaan ons opmaken voor de volgende etappe van onze reis, met als bestemming Auckland. Wat betreft San Francisco kunnen we terugkijken naar 2 mooie dagen waarbij we erg veel indrukken hebben opgedaan, maar het was zeker de moeite waard. Wellicht gaan we nog een keer terug en gaan we dan meteen ons geluk beproeven in Las Vegas……

• 04 November 2009 - 06:50

Wilmie En Janne.:

Super zoals wij op de hoogte worden gehouden.Echt de moeite waard.Op naar het volgende verslag,veel plezier en liefs van ons beide.

• 04 November 2009 - 09:43

Eline:

Zo te lezen vergaat het jullie al goed en dan moeten jullie nog beginnen aan het hoofddoel van jullie reis! Ik zal maar zeggen dat jullie dat dan inderdaad verdiend hebben ;). Veel plezier nu in Nieuw-Zeeland en ik ben benieuwd naar jullie ervaringen daar!

• 04 November 2009 - 14:00

Maud:

Super mooie foto's
    vooral die van jullie tweeen!!!
    groetjes maud

• 04 November 2009 - 16:22

Dionne:

Geweldig, ik heb zin om ook te gaan :) En dit zijn pas de eerste twee dagen... Ik zal vol spanning wachten op de volgende verhalen!

• 04 November 2009 - 19:48

Wij 5:

hej you 2
    Very interesting story
    of jour trip en de foto's
    ofcourse.
    Net real the streets of San Francisco maarin this case without Michael Douglass en Karel Malden.
    Toch klasse that you succeeded in prisonbreak
    of Alcatraz.
    We don't believe that sea-lions are sleeping we think they are killed
    (grapje)
    Het is very impressing
    Have nice time in New Sealand

Wij 5

wednesday 4 -11 2009 20.45 uur

• 04 November 2009 - 22:39

Saffie:

super!dit is onze stad in the u.s.a.
    ik hoop er ooit ook nog ns te komen.
    nu richting mn moeder,
    auckland,have fun,t is een hele grote stad,maar mist de levendigheid van de metropolen in europa.
    het is daar zoiezo een heel ander wereldje.
    ik blijf kijken hoe jullie t ervaren,
    hihi,have fun!
    kus,saffie

• 06 November 2009 - 08:21

Noortje:

Wow!!! Ik ben jaloers. Geniet er van, hier is het echt herfst.
    groetjes Noortje

• 06 November 2009 - 10:20

Paul En Marjo:

Hallo Dames

Leuk verslag en mooie foto's.Geniet ervan, dan doen wij dat hier met de foto's.Ziet er echt te gek uit allemaal.En wij maar werken(zucht)!!

• 06 November 2009 - 16:40

Maartje Fuchs:

hoii

Jullie hebben het geloof ik wel naar jullie zin !!
    Die foto's van de zeehonden zijn echt schattig!! En die foto van jullie twee is ook heel erg leuk!! Hier is het ook nog altijd lk en gezellig. De punten op school zijn wat inder vooral voor economie en wiskunde maar verder gaat het wel goed!! nou fijne vakantie nog.

groetjes maartje
    tot na de vakantie

• 07 November 2009 - 11:20

Natalie (ARKE):

Hai Isle en Lucie,

Heb ik jullie toch gevonden op de site. Ik hoop dat alles naar wens verloopt. Ben benieuwd of Nieuw Zeeland goed bevalt. Wat ee ngave foto's al van Frisco. Nou geniet er verder van, het is jullie gegund. Groetjes van jullie reisagent.

• 08 November 2009 - 12:46

G & M:

Heeee Zusjes,

Fijn weer wat van jullie te vernemen, zo of via sms,maakt niet uit, maar dit is leuker, kun je alvast wat zien en er van mee proeven.

aardig hutje op wielen trouwens, kun je nog is ergens mee komen.

Hé schatjes leuk om wat van jullie te horen,geniet er met volle teugen van, de groetjes en unne Dikke Knuffel, Doeiiii Wy2.

P.S. Morgen gaat het circus weer beginnen.