Auckland - Reisverslag uit Dargaville, Nieuw Zeeland van Ilse Mil - WaarBenJij.nu Auckland - Reisverslag uit Dargaville, Nieuw Zeeland van Ilse Mil - WaarBenJij.nu

Auckland

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ilse

07 November 2009 | Nieuw Zeeland, Dargaville

We hadden dit verhaal al 2 dagen eerder aan jullie willen vertellen maar we zaten in de middle of nowhere. Als we vroegen om internet werden we aangekeken of we van Mars kwamen en als er al internet aanwezig was hadden ze geen office. Misschien toch de verkeerde vakantieplek gekozen? Maar oke, hier is het verslag dan toch.
Ook Auckland hebben we inmiddels achter ons gelaten. We hebben 2 dagen in Auckland rond gezworven. Het weer was redelijk tot goed. Veelal bewolkt met af en toe fijne miezelregen, maar gelukkig liet het zonnetje zich ook met regelmaat zien.
Auckland is een echte havenstad waar eigenlijk weinig over te vertellen valt. Er is een universiteit gevestigd waardoor je overspoeld wordt met studenten van veel verschillende nationaliteiten. Nederlanders kom je er trouwens ook tegen, maar waar zitten die niet? Op het moment dat wij ons bij een busstation aan het oriënteren waren op de busverbindingen, hetgeen niet gemakkelijk is want er rijden 5 busmaatschappijen die niet met elkaar maar tegen elkaar werken, werden we in het Nederlands aangesproken door een jongeman. Hij bood ons zijn hulp aan en had een leuke, vlotte babbel. Wij natuurlijk ook niet nieuwsgierig en vroegen hem waar hij vandaan kwam. Hij kwam uit “Neel”! Voor de niet-insiders, hij kwam uit Maasniel en woonde al 19 jaar in Nieuw Zeeland. Hoe klein kan de grote wereld zijn?
De skyline van Auckland wordt bepaald door de Sky Tower, zijnde een toren met een hoogte van 328 meter (hoger dan de Eiffeltoren met 324 meter), van waaruit men bij helder weer een gigantisch uitzicht heeft op Auckland. Wij hebben deze toren bezocht maar 328 meter is toch behoorlijk hoog! Er waren tijdens ons bezoek mensen die van de toren afsprongen, weliswaar gezekerd, maar toch. Daar hebben wij ons niet aan gewaagd, ook al heeft Lucie het nog steeds over bungyjumpen……….
Het bezoek aan het Auckland Museum was zeker de moeite waard. In het museum is veel te zien van de Maori, de meer dan 40 vulkanen van Nieuw Zeeland, de flora en fauna en de geschiedenis van Nieuw Zeeland. In het museum de is enige overgebleven oorlogskano aanwezig, lengte 35 meter, die plaats bood aan 100 krijgers.
Dit museum ligt in het Auckland Domain, zijnde een groot park op enige afstand van het centrum. Gezien de afstand wilden wij gebruik maken van het openbaar vervoer. Echter dit had een “werkoverleg” ( zo noemen wij dat toch ook als ze weer eens staken??). Er zat voor ons niets anders op dan de benenwagen te nemen, maar daar hebben we tenslotte ook vakantie voor!!
De tussenstop in Auckland was voor ons een moment van rust. We hebben tenslotte 2 keer de tijdzones overbrugd waardoor we van 8 uur vroeger dan in Nederland naar 12 uur later dan in Nederland gingen. Het lichaam moet daar zeker aan wennen en daarom was 2 dagen rust geen overbodige luxe.
Vanmorgen hebben we de camper opgehaald! Het is toch wel even wennen aan het links rijden en aan de omvang van de camper. Bijna 7 meter lang en 2.50 meter breed, het lijkt bijna een vrachtauto!! De eerste rit van Auckland (dwars door de stad) naar Whangarei zit er op. De weg is goed te berijden al is er hier geen stukje recht. Het is een zeer heuvelachtige omgeving maar de natuur is geweldig. Hierover de volgende keer meer……………..groetjes.

• 08 November 2009 - 09:47

Wilmie En Janne :

Ben iedere keer weer benieuwd naar jullie verslag.Mooie woning van jullie,ziet er comfortabel uit.Ben benieuwd of ik die jonge uit neel ken,heb er zelf gewoond.Vele groetjes en tot de volgende keer.Janne en Wimpie

• 08 November 2009 - 11:54

Johan:

Hoi Ilse & Lucie,

Een leuke manier om jullie te volgen. Ondanks die verschillende tijdzones blijft er genoeg tijd over om lekker te genieten.

• 08 November 2009 - 13:58

Petra (en Robert):

Lieve Ilse en Lucie,
    Heerlijk de verhalen van jullie. Volgens mij een echte vakantie voor jullie. Mooie foto's en wat hebben jullie al veel gedaan in 'n week tijd. Ook 'n beetje uitrusten he!
    Hier gaat alles z'n gangetje. Ik houd het bij Dennenmarken in de gaten. Vanmorgen ben ik even gaan sporten en 'd'n dikke' heeft even gezwommen..... (mocht ik zo schrijven van haar). Daarna even koffie gedronken en nu thuis in het herfstzonnetje. Ook hier ziet het er prachtig uit met de herfstkleuren en het heerlijke zonnetje. Prachtig om te wandelen.
    Gisteren op een verjaardag een fotoboek van iemand gezien die de Westkust van Amerika had bezocht..... ik zag dezelfde foto van bijv 'Pier 39'. Was wel grappig.
    Morgen natuurlijk weer werken. Dus straks nog even de voorbereidingen treffen en 'n beetje niksen.
    Jullie krijgen ook de groetjes van Robert, onze drukke webber.
    Heel veel plezier, let goed op elkaar en ik kijk weer uit naar jullie volgende belevenissen.
    groetjes Petra

• 08 November 2009 - 17:01

Hilda+henk Te G:

Fijn dat jullie het naar je zin hebben.Hier is nu de herfst nu echt begonnen met regen en wind brrrr We wachten jullie volgende verslag af groetjes

• 08 November 2009 - 18:43

Maud:

Daag soekertantes,
    Feestje is achter de rug.
    Is zeer goed bevallen
    Beetje aangeschoten maar heb me super geamuseert.
    Jammer dat jullie er niet bij waren:(
    Heb mijn Rowwen Heze verzameling uitgebouwt met een t-shirt en een kookshort :P
    Zal beide wel een keer showen als jullie terug zijn!
    Nog heel veel plezier
    En tot het volgende verslag
    groetjes Maud

• 08 November 2009 - 19:12

Pap En Mam:

Hallo Lucie en Ilse,
    Wij zijn op het ogenblik bij Elly, want Eline viert vandaag haar verjaardag. Dit is het eerste bericht op haar nieuwe laptop. Hier voor ons staat een heel mooie taart. Die heeft Eline zelf gebakken en versierd. Jammer dat jullie zo ver weg zijn :). Wij hebben jullie verhaal met veel plezier gelezen en wachten op meer verhalen! Groetjes, pap en mam

• 10 November 2009 - 09:19

Giel En Yasmina.:

Heerlijk,dat jullie het zo heerlijk hebben.
    Dat je in relatief korte tijd toch zoveel kunt doen en zien !!!
    We herkennen de foto's.
    Waarom eigenlijk niet de sprong gewaagd?
    Nou,kunnen we ons helemaal indenken hoor,het prikkelde wel,maar NET Niet genoeg.
    Rij voorzichtig.Take care.
    Lieve groeten Giel en Yasmina.