Rondreis door het Noorden - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Ilse Mil - WaarBenJij.nu Rondreis door het Noorden - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Ilse Mil - WaarBenJij.nu

Rondreis door het Noorden

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ilse

11 November 2009 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Allereerst willen we jullie bedanken voor de vele reacties op onze verslagen. Het is leuk te lezen dat jullie zo benieuwd zijn naar onze reiservaringen en naar hetgeen we allemaal aan het doen zijn. We vinden het fijn te ervaren dat er zoveel mensen zijn die meeleven.
We zijn dan eindelijk begonnen aan onze rondreis met de camper, het eigenlijke doel van onze vakantie. Nadat we de camper hebben opgehaald zijn we eerst bij de supermarkt naar binnen gehold. Uiteindelijk konden we met een “overbeladen” camper op pad.
Het is toch wel wennen aan de omvang van de camper, maar voornamelijk het links rijden. Je moet het koppie er wel bij houden. Vooral als je alleen op de weg rijdt en bij het nemen van een rotonde. Vooralsnog vinden we het leuk om te doen en everything is going well, nog niet zo snel maar dat komt nog wel!
De skyline van Auckland hebben we achter ons gelaten en we zijn via de highway 1 in de richting van de Bay of Islands gereden. De wegen zijn goed te berijden, al kronkelen deze aardig door het groene heuvelachtige landschap. Eigenlijk is er bijna geen recht stukje te vinden. De Kiwi’s hebben het ons wel gemakkelijk gemaakt. Bij elke bocht staat aangegeven met welke snelheid je de bocht kunt nemen!
De Bay of Islands is een gedeelte van Nieuw-Zeeland dat bekend staat om zijn goudgele stranden en de 150 eilandjes die voor de kust liggen. Nou hebben wij niet zo veel met strand, we houden namelijk niet van zand tussen de tenen, maar we wilden het toch graag gezien hebben. Die 150 eilandjes hebben we niet kunnen zien aangezien deze door 2 grotere eilanden aan het oog onttrokken worden. Volgende keer zullen we de roeiboot moeten nemen.
Vanuit de Bay of Islands (oostkust) zijn we via de binnenlanden naar de westkust gereden. Bij Waitangi zijn we gestopt bij de geboorteplaats van Nieuw-Zeeland. Daar is in 1840 het verdrag getekend tussen de Maori stamhoofden en de Britse Kroon. Dit is gebeurd in het Treaty House. Bij dit Treaty House staat een Maori ontmoetingshuis (Whare Runanga). Bij het binnengaan van een ontmoetingshuis geldt de volgende boodschap:”Wees welkom om je woede, je ontrevredenheid en je vragen en neem als gift vrede, tevredenheid en vriendschap mee.” Hier kunnen wij ons helemaal in vinden!
Op veel plaatsen zijn in Nieuw-Zeeland watervallen te vinden. Uiteraard hebben wij er een aantal bezocht. De mooiste en grootste tot nu toe was de waterval van Marokopa, daar viel het water vanaf een hoogte van 30 meter naar beneden.
In het Waipoua Kauri Forest zijn we naar de “Heer van het woud” gaan kijken. De Tana Mahuta is een Kauriboom van 1200 jaar oud en heeft een omtrek van 14 meter. Vroeger stond Nieuw-Zeeland vol met dergelijke bomen maar in de loop der tijd heeft men deze gekapt voor de harswinning en de woningbouw. Van een herplantingsplicht hadden ze hier nog niet gehoord!
We hebben in een paar dagen een indruk gekregen van het noordelijk deel van het Noordereiland. Het is een sterk wisselend landschap. Van zeer heuvelachtig, weilanden, dichte bossen, oerwouden en bergen en alles wat daar tussen zit. We hebben het als mooi ervaren maar het Nieuw-Zeeland zoals wij dat op het netvlies hebben (hoge bergen met besneeuwde bergtoppen) moet nog komen. De foto’s zullen dus alleen maar mooier worden!! We zitten nu in Otorohanga waar nieuwe indrukken gaan opdoen voor het volgende verslag.

• 11 November 2009 - 07:59

Anni Und Familie:

Hallo Ihr 2 Urlauber, super schöne Fotos!!! Wir wünschen Euch weiterhin so schönes Wetter und freuen uns schon auf Eure nächsten Berichte :-) Anni mit Familie

• 11 November 2009 - 11:32

Ria En Har Bongers:

Hallo genieters, hoezo lastig het links rijden. Blauwe lamp er op en vooruit met die camper. En wat lees ik over "overbeladen"? Aan de foto's te zien is het echt genieten, dus doe dat ook maar. Ilse zorg ook voor genoeg rust want ik heb alleen nog maar foto's gezien waarop jij met de rugzak loopt en Lucie loopt te flierefluiten. Blij te lezen dat het zo mooi is daar. groetjes uit Linne

• 11 November 2009 - 16:59

Eline:

Hey, mooie foto's dus ziet er mooi uit daar! Bedankt voor het sms'je (mijn verste felicitatie ooit :D) en voor de kaart (hoe hebben jullie dat nu weer geflikt :P)! Nu nog wachten op de sneeuw...

• 11 November 2009 - 17:08

Dionne:

Prachtig! En zo te zien nog steeds goed weer... Op naar de volgende 'avonturen'!

• 11 November 2009 - 19:07

Wilmie En Janne:

Hallo möpkes,geweldige indruk van jullie vac.Heel ver weg en toch dichtbij.Groetjes van ons.

• 11 November 2009 - 19:26

Marjo:

hallo dames
    Ziet er allemaal prachtig uit.En Frodo nog niet gezien??
    Hier is de rust wedergekeerd, volgende week lekker vakantie!!
    groetjes 3mp

• 11 November 2009 - 20:20

Monique Bongers:

Helleu leedies!
    Ik werd door die twee uit Linne geattendeerd op jullie reisavonturendoorvertelpagina ( <- geweldig woord voor Scrabble) en ben natuurlijk een kijkje komen nemen! Geweldig mooie foto's (en volgens mij komen er nog meer aan!) en leuk om te lezen dat jullie het naar je zin hebben.

Groetjes!
    Monique en de rest van afdeling Landgraaf.

• 12 November 2009 - 16:19

Jim En Teresa:

He super is het daar. Hele mooie foto's. Geniet ervan groetjes uit Swalmen

• 12 November 2009 - 17:38

Marlie En Ton:

Ja ja, een reisgids is er niks bij. Kachel wat hoger hier, vroeg donker, later licht en wegdromen bij de foto's van jullie. Zeg maar niks hoor, het is pure jaloezie! Geniet ervan en oh ja Lucie, achteruit rijden is net als met de MBU.
    Swalmen.

• 13 November 2009 - 07:05

Ine Blezer :

Happy Birthday to you enz enz zal maar niet verder typen want mijn mooie stem is helaas niet te horen bij jullie maar desondanks maak er een geweldige dag van daar is toch uniek om aan de andere kant van de wereld je verjaardag te vieren. Misschien kan Lucie wel een koortje inlanders optrommelen die effe voor je zingen. Heel veel groetjes Jo Ine Pascal en Roy

• 13 November 2009 - 14:01

Saffie:

ha luitjes
    zo te zien genieten jullie met volle teugen,wat een prachtige foto's.I can't wait to see more,have fun

• 13 November 2009 - 14:06

Saffie:

lieve ilse,hoe kan ik t vergeten!van harte proficiat maak er een onvergetelijke dag van.xxx

• 14 November 2009 - 17:04

Wilmie En Janne:

Ilse van harte gefeliciteerd en nog vele gezonde''reis''jaren erbij,heel veel groetjes aan luuske.xxx van jan en wilmie.

• 14 November 2009 - 18:03

Big Mama Iris:

Hoi Ilse en Lucie
    Hiep hiep hoera, lang zal ze leven. Ilse van harte profici@ met je verjaardag en een hele fijne dag x x x.
    Ik lees en ik zie aan de foto's dat jullie een te gekke vakantie hebben.Lekker genieten.
    Met mij alles goed, heel rond en gezond.
    Groetjes Iris en Erik

• 14 November 2009 - 19:01

Petra:

Hoi Ilse en Lucie.
    Bij jullie is het al de 15e, dus : Ilse een dikke proficiat!!!!!! met je verjaardag. Vanavond hebben we een ander feestje en we gaan er zeker eentje op jouw gezondheid drinken.
    Vandaag was het hier echt herfstweer. Wind en regen. het is niet koud. tenminste niet voor de tijd van het jaar.
    Zondagochtend de plantjes bij jullie verzorgen en daarna squashen. Een goed vooruitzicht. Dus ik ga niet te veel drinken want dan kom ik morgen niet vooruit op de baan.
    Op het werk is het druk. De komende week ouderavond voor de rouwgroep en een avond voorlichting geven op de basisschool. Wel allemaal leuk om te doen.
    Dinsdag ook weer naar de opleiding... ik heb er zin in. Daarna bijkletsen bij Yvon, dus ook die avond is gevuld. Nu ik het zo schrijf, realiseer ik me dat het sporten er deze week een beetje bij in schiet. Van een collegaatje heb ik een loopschema gekregen ... ik wil er eigenlijk wel aan beginnen, maar ik kan het begin og niet zo goed "vinden".
    Zo zien jullie ... het leven gaat hier gewoon door.

Nou Ilse en Lucie, blijf genieten, wij genieten van de mooie verhalen en het gewone leven hier.
    groetjes Petra
    ps natuurlijk ook een dikke proficiat van Robert

• 15 November 2009 - 14:22

Wilmie En Janne:

Hey Möpke, van herte perfisiat. Maak der eine sjoone daag vanne. Weer ein jaorke jónger gewaore. Groet aan 't angere Möpke. Eine dieke knuffel oet Zjwame.

• 15 November 2009 - 15:51

Dionne:

Ilse Proficiat! Geniet van deze heerlijke dag :)

• 15 November 2009 - 18:57

Wij 5:

Hallo You Two

Het ziet er allemaal heel uitnodigend uit ,
    Vooral al met dit pokken weer hier zouden we meteen willen overvliegen maar dit blijft nog eventjes een droom.
    By te way Ilse van deze kant van de wereld een happy birthday.
    We drinken er eentje (misschien ook 2) op .
    Geniet van de dag en we hear soon of you

We Five